Skanska v České Republice
c

Protihluková stěna na D1 u Popůvek je hotová

Tisková zpráva 11.11.2011 10:00 CET

Technici umístili poslední protihlukové panely, dokončili únikové východy a namontovali poslední metry svodidel. Protihluková stěna na dálnici D1 u Popůvek je dokončená, skončí dopravní omezení na dálnici.

Dokonceni PHS na D1 u Popuvek 01

Obyvatele, kteří bydlí v nedalekých domcích, již nebude tolik trápit hluk z dálnice, řidiči se pak mohou od neděle 13. listopadu těšit na zrušení dopravních omezení - snížení rychlosti a zúžení pruhů na dálnici. Stavba byla zahájena na konci července, práce probíhaly za provozu při zachování dvou zúžených průjezdných pruhů. Investorem stavby za 23 milionů Kč je Ředitelství silnic a dálnic ČR, stavbu realizovala společnost Skanska, divize Silniční stavitelství.

"Délka protihlukové stěna na D1 u Popůvek činí 1400 metrů a její výška je od 3,5 do 4,5 metru. Součástí protihlukové stěny je i 10 únikových východů. K vybudování této stěny bylo použito zhruba 1200 nových protihlukových panelů, které Skanska vyvinula a vyrobila," řekl Per Škoda, ředitel závodu Betonové a speciální technologie společnosti Skanska.

Protihlukové panely jsou osazeny do více než 300 ocelových sloupků. Základ tvoří betonové prefabrikované sokly, na které jsou panely položeny. Projekt se musel vypořádat také s osazením protihlukové stěny v prostoru dvou mostů. Zde je stěna usazena na samonosné konstrukci, která mosty obchází. Použité pohltivé protihlukové panely vyvíjeli technici Skanska ve spolupráci s externími specialisty v oblasti ochrany proti hluku necelý rok. Panel je certifikovaný a je zařazen do kategorie A4, B3, což je nejvyšší možná pohltivost, které lze technicky dosáhnout.

 

 

Pozn.:

Nový lehký pohltivý panel je certifikovaný ve variantách Plast A4-4A - přední stěna ze svislých latí z recyklovaného plastu hnědé barvy  a KARI A4-4A - přední stěnu tvoří povrchově ošetřené KARI sítě o velikosti ok 150/150. Vzhled panelů je možné měnit jak barvou plastové síťoviny, která tvoří ochranu pohltivé vrstvy, tak probarvením směsi recyklovaného plastu v předních latích, dále také barvou nosných kovových vodorovných lišt.

Technici závodu připravují další inovativní změny původního panelu včetně rozšíření o nové typy.

 

„Zákazník chce být doslova hýčkán, chce si vybírat, hledá nejvýhodnější řešení. Proto technologický závod přichází s novým systémem a chce touto cestou svoji nabídku dále rozšiřovat jak pro český trh, tak pro  Slovensko a pro Polsko,“ řekl Škoda.