„Postup prací byl zvolen tak, abychom vše zvládli během letních prázdnin, kdy je provoz v Praze klidnější,“ uvádí projektový manažer Petr Kubrycht ze společnosti Skanska.
Výluka tramvajové trati bude probíhat od 1. července do 31. srpna 2011 v celém úseku od Výtoně až k tramvajové zastávce Přístaviště.
Celková délka rekonstruované dvoukolejné trati je 2925 metrů. Součástí stavby je také úprava 4 tramvajových zastávek, a to Podolská vodárna, Kublov, Dvorce a u zastávky Přístaviště pouze nástupiště ve směru z centra.
„I když bude rekonstrukce probíhat v letních měsících, kdy jsou snížené nároky na přepravní kapacitu, rádi bychom cestujícím, kteří v metropoli zůstanou, co nejvíce usnadnili přepravu. V tomto období proto zavedeme řadu náhradních spojů,“ uvádí generální ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák. Na trase Výtoň – Nádraží Braník – Sídliště Modřany proto bude v nepřetržitém provozu zavedena náhradní autobusová doprava X-3 a na trase Výtoň – Nádraží Braník náhradní autobusová doprava X-21, která bude v provozu od pondělí do pátku od 6:00 do 21:30 hod., v sobotu od 7:00 do 21:30 hod. a v neděli od 9:00 do 21:30 hod.
Cílem rekonstrukce je zlepšení geometrických parametrů koleje, umožňující pohodlnější a bezpečnější jízdu. Komfort cestujících bude dále zvýšen úpravou tramvajových zastávek doplněných o bezbariérové přístupy, prvky pro slabozraké a nevidomé a především zvýšením nástupní hrany. Dále dojde ke snížení hluku z provozu tramvajových vozidel, díky použití tlumících pryžových prvků v částech s uzavřeným kolejovým svrškem (s živičným povrchem).
Dopravní opatření během stavby:
Náhradní autobusová doprava bude vedena po stávající trase tramvaje podél celého rekonstruovaného úseku. Na zastávce Výtoň bude vybudováno provizorní nástupiště pro přestup mezi náhradními autobusy a tramvajemi směrem do centra. Přechody pro chodce budou v průběhu výstavby zachovány v maximální možné míře.
V období 11. – 28. července je plánována uzavírka pro osobní dopravu směrem do centra v úseku Podolská porodnice - Vnislavova ulice. Provoz bude v této době umožněn pouze náhradní autobusové dopravě a objízdná trasa pro osobní vozidla je navržena: Jeremenkova – Na Strži – 5. Května.
Informace k jednotlivým výlukám:
Linka 3 bude ve směru od Lehovce ze zastávky Moráň vedena jednosměrně po trase Botanická zahrada, Albertov, Výtoň a Palackého náměstí do zastávky Karlovo náměstí a dále po své trase na Lehovec.
Linka 17 bude ve směru od Sídliště Ďáblice ze zastávky Strossmayerovo náměstí odkloněna přes zastávky Náměstí Republiky, Václavské náměstí a Lazarská, odkud je vedena jednosměrně po trase Jiráskovo náměstí, Palackého náměstí, Výtoň, Albertov, Botanická zahrada, Karlovo náměstí a Lazarská.
Linka 21 nebude po dobu výluky v provozu.
Linka 52 bude ve směru od Lehovce ze zastávky Výtoň odkloněna přes Albertov do Otakarovy, kde bude ukončena. Nástupní zastávka bude na náměstí Bratří Synků.
Ve Svobodově ulici bude v obou směrech zřízena zastávka Výtoň.
Základní údaje:
Název: Rekonstrukce tramvajové trati Podolské nábřeží
Investor: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s., zastoupený společností Inženýring dopravních staveb, a.s.
Zhotovitel: Skanska a.s., divize Železniční stavitelství
Projektanat: METROPROJEKT Praha a.s.
Termín: 1. července 2011 – 31. srpna 2011
Stavební náklady: 118 421 767 Kč bez DPH; stavba je spolufinancována EU z Operačního programu Praha – Konkurenceschopnost