Skanska v České Republice
c

Rychletuhnoucí beton při opravách D1 stále boduje

Tisková zpráva 09.06.2008 0:00 CET

Vysočina, Jihomoravský kraj Opravy poškozeného povrchu na dálnici D1 a s ním související omezení provozu nyní netrvají stavbařům měsíc, ale pouhou desetinu běžného času, tedy tři dny. Výrazného zkrácení termínu stavbaři dosahují díky jedinečné technologii rychletuhnoucího betonu. V současné době tento moderní postup využívá společnost Skanska DS při opravách dálnice D1 na Vysočině, a to na 115. kilometru ve směru na Prahu a na 125. kilometru ve směru na Brno. Na obou místech bude od úterka 10. června uzavřený pravý jízdní pruh, práce skončí ve čtvrtek 12. června.

„Během rekonstrukce vyměníme původní, více než třicet let staré betonové desky, které se v nejvíce exponovaných místech začínaly lámat, a nahradíme je novým betonovým povrchem. Oprava jednoho úseku trvá maximálně tři dny. Při použití standardního cementobetonového krytu, s nímž má tento materiál plně srovnatelné vlastnosti, by přitom rekonstrukce i uzavírka trvala déle než měsíc,“ uvedl Petr Škoda ze společnosti Skanska DS.

Během prvního dne se odstraní stavbaři původní nevyhovující panel a připraví výztuže pro nový cementobetonový kryt. Po betonáži a úpravě povrchu beton tuhne zhruba 16 až 24 hodin. Opravy budou zahájeny v úterý 10. června 115. kilometru ve směru na Prahu a na 125. kilometru ve směru na Brno. Doprava bude v obou případech svedena do jednoho jízdního pruhu.

Uzavírky: 115. km – uzavírka pravého jízdního pruhu směr Praha 10.6. – 12.6. 125. km – uzavírka pravého jízdního pruhu směr Brno 10.6. – 12.6.