Skanska v České Republice
c

Oprava Karlova mostu neblokuje dopravu – materiál cestuje po Vlatvě

Tisková zpráva 28.05.2009 0:00 CET

Praha Jak v potřebném čase dostat objemný náklad čerstvého betonu na místo opravy Karlova mostu a zároveň nepřiložit pod kotel dopravní situaci na obou březích Vltavy? Odpověď znají ve Skanska Transbeton, která důležitý materiál pro opravu jedné z nejznámějších pražských památek dopravuje lodí po Vltavě. Toto řešení naplánoval a organizačně zajistil hlavní dodavatel opravy Karlova mostu společnost SMP CZ. Na zpevnění Karlova mostu již bylo použito zhruba tisíc krychlových metrů betonu.

materiál cestuje po Vlatve

„Doprava po Vltavě trvá sice déle než by tomu bylo v případě využití cesty po suchu, ale udržení vlastností čerstvého betonu vyřešila speciální receptura. Do mrazuvzdorného provzdušněného betonu se přimíchává dávka zpomalovače. Beton na stavbu dorazí akorát připraven k použití a naše nákladní auta tak zbytečně nezdržují dopravu ve městě,“ udává Jiří Jelínek, vedoucí laboratoře ze společnosti Skanska Transbeton.

Beton i s celým autodomíchávačem se na upravenou loď nakládá na náplavce Vltavy poblíž botelu Albatros, kam se dováží z betonárky v Holešovicích. O vykládku pod Kalovým mostem se stará jeřáb umístěný na přistaveném člunu.

„Beton na rekonstrukci dodáváme od března 2008. Dodávky skončí v roce 2010, přičemž počítáme, že celkem na opravu mostu padne cca 1 600 metrů krychlových betonu. Betonáže probíhají v nepravidelných intervalech, zhruba jednou za dva týdny. Podle aktuálních potřeb projektu v těchto dnech dopravíme k mostu i několik plných autodomíchávačů, tedy až okolo 20 krychlových metrů betonu,“ doplnil Jan Včelák, obchodní manažer Skanska Transbeton.

Betonáže mají v rámci projektu rekonstrukce za cíl nahradit konstrukční železobetonové zpevňující desky z opravy provedené zhruba před 40 lety a také vytvořit krycí betonovou vrstvu, v níž se skryjí všechny novodobě potřebné inženýrské sítě - potrubí plynového osvětlení, kabely ovládání plynového osvětlení, kabely slavnostního osvětlení, kabely osvětlení plavebních znaků a optické kabely kamerového systému. Obě betonové vrstvy jsou ukryty pod žulovou pochozí dlažbou.

Informace o stavbě: Přesný název stavby: Oprava Karlova mostu Místo: Karlův most, Praha 1 Investor:Hlavní město Praha , odbor městského investora Magistrátu hl.m.Prahy Datum začátku celé stavby - 8 / 2007 a plánovaného dokončení - 6 / 2010 Zákazník : Generální dodavatel stavby - SMP CZ ,a.s. Dodavatel betonových směsí : Skanska Transbeton, s.r.o. Celková cena dodávky betonů : cca 3,6 mil Kč