
„Doprava po Vltavě trvá sice déle než by tomu bylo v případě využití cesty po suchu, ale udržení vlastností čerstvého betonu vyřešila speciální receptura. Do mrazuvzdorného provzdušněného betonu se přimíchává dávka zpomalovače. Beton na stavbu dorazí akorát připraven k použití a naše nákladní auta tak zbytečně nezdržují dopravu ve městě,“ udává Jiří Jelínek, vedoucí laboratoře ze společnosti Skanska Transbeton.
Beton i s celým autodomíchávačem se na upravenou loď nakládá na náplavce Vltavy poblíž botelu Albatros, kam se dováží z betonárky v Holešovicích. O vykládku pod Kalovým mostem se stará jeřáb umístěný na přistaveném člunu.
„Beton na rekonstrukci dodáváme od března 2008. Dodávky skončí v roce 2010, přičemž počítáme, že celkem na opravu mostu padne cca 1 600 metrů krychlových betonu. Betonáže probíhají v nepravidelných intervalech, zhruba jednou za dva týdny. Podle aktuálních potřeb projektu v těchto dnech dopravíme k mostu i několik plných autodomíchávačů, tedy až okolo 20 krychlových metrů betonu,“ doplnil Jan Včelák, obchodní manažer Skanska Transbeton.
Betonáže mají v rámci projektu rekonstrukce za cíl nahradit konstrukční železobetonové zpevňující desky z opravy provedené zhruba před 40 lety a také vytvořit krycí betonovou vrstvu, v níž se skryjí všechny novodobě potřebné inženýrské sítě - potrubí plynového osvětlení, kabely ovládání plynového osvětlení, kabely slavnostního osvětlení, kabely osvětlení plavebních znaků a optické kabely kamerového systému. Obě betonové vrstvy jsou ukryty pod žulovou pochozí dlažbou.
Informace o stavbě: Přesný název stavby: Oprava Karlova mostu Místo: Karlův most, Praha 1 Investor:Hlavní město Praha , odbor městského investora Magistrátu hl.m.Prahy Datum začátku celé stavby - 8 / 2007 a plánovaného dokončení - 6 / 2010 Zákazník : Generální dodavatel stavby - SMP CZ ,a.s. Dodavatel betonových směsí : Skanska Transbeton, s.r.o. Celková cena dodávky betonů : cca 3,6 mil Kč