Skanska v České Republice
c

Uherský Brod a Nivnici spojila cyklostezka v kvalitě dálnice

Tisková zpráva 13.05.2009 0:00 CET

Nivnice / Uherský Brod Unikátní cementobetonový povrch a originální systém osvětlení – i tím se může pochlubit nová cyklostezka spojující obce Nivnice a Uherský Brod. O vznik tři kilometry dlouhé trasy se během necelých čtyř měsíců postarali pracovníci Skanska DS. Vyžádala si náklady ve výši přes 17 milionů korun, z toho 7 milionů korun pokryl příspěvek Státního fondu dopravní infrastruktury, o zbylou část se rozdělily obě obce.

Uherský Brod a Nivnici spojila cyklostezka

Stezka, která bude slavnostně předána do provozu ve čtvrtek 14.5. v 15 hodin, spojuje sídliště Olšava v Uherském Brodě s místní průmyslovou zónou, průmyslovou zónou v Nivnici a obcí Nivnice. Trasa o délce 2 987 metrů je provedena jako dvouproudá, 3 metry široká s tloušťkou krytu 16 centimetrů. „Povrch je z cementobetonového krytu, u kterého se používá podobná technologie jako při výstavbě dálnice. Cementobetonový povrch je šetrný k životnímu prostředí a díky svým vlastnostem mimořádně spolehlivý při minimálních nákladech na údržbu. Díky světlé barvě povrchu, který při vysokých letních teplotách nesálá teplo a je lépe vidět i za šera, je jízda pro cyklisty podstatně bezpečnější a pohodlnější. Navíc životnost takové cyklostezky může dosáhnout až 50 let,“ vysvětluje jedinečné vlastnosti povrchu stavbyvedoucí Skanska DS Ing. Jaroslav Bartoš.

Osvětlení cyklostezky zajišťuje kombinace klasického veřejného osvětlení a sloupů se solárním svítidly a bílými LED diodami. „V místech, kde stezka přechází silnici, jsme její povrch navíc osadili solárními silničními světly, které slouží jako aktivní prvek bezpečnosti provozu a doplněk dopravního značení,“ doplnil Ing. Bartoš.

V okolí Uherského Brodu jde o druhou cyklostezku, je však první, kde byl použit cementobeton. „Byl to náš dlouhodobý cíl, na kterém jsme pracovali několik let,“ řekl místostarosta Uherského Brodu Pavel Josefík. Využití najde jak pro sportovně-rekreační účely, tak i jako zdravější alternativa v dopravě obyvatel Uherského Brodu zaměstnaných v nivnické průmyslové zóně a stejně tak obyvatel Nivnice zaměstnaných v Uherském Brodu. „Oddechnou si hlavně místní, kteří denně jezdí do práce nebo do školy, cyklostezka je bezpečnější a pohodlnější než silnice. Nový povrch přilákal také spoustu rekreačních cyklistů a in-line bruslařů,“ uvedl Josefík. „Cyklisti a zvláště bruslaři jsou z nového povrchu nadšení, proto jsme rádi, že jsme se nakonec rozhodli právě pro betonový povrch,“ potvrzuje také starosta Nivnice Jiří Bršlica a dodává, že by se nová cyklotrasa mohla stát lákadlem i pro turisty, kteří vyráží do okolních Bílých Karpat. Doplňující informace: Přesný název stavby: „Cyklistická stezka Nivnice - Uherský Brod“ Zákazník (investor): Město Uherský Brod, Obec Nivnice Z jakých zdrojů je stavba financována: SFDI - příspěvek 60%, Město Uh. Brod, Obec Nivnice Datum začátku stavby a plánovaného dokončení /dle SoD/: zahájení 1.8.2008, dokončení 30.11.2008, ofic otevření jaro 2009