
„Zprovoznění trati mezi stanicemi Praha Libeň a Praha Běchovice dojde k výraznému zlepšení kvality dopravy cestujících touto oblastí. Žádné rychlíky ani expresní vlaky již nemusejí úsek objíždět,“ uvedl Vladimír Zajíc, projektový manažer Skanska DS a.s.
Stavba je cca 9 kilometrů dlouhá a zahrnuje ztrojkolejnění stávající dvoukolejné trati mezi stanicemi Praha Libeň a Praha Běchovice. Na všech zastávkách a stanicích jsou nová nástupiště a přístupové chodníky. Zrekonstruovaný úsek zahrnuje úplnou obnovu železničního spodku a svršku, všech umělých staveb – mostů, propustků a zdí, nová nástupiště, trakční vedení a zcela nové zabezpečovací zařízení odpovídající současnému trendu a řešení na tratích v Evropě. Nově byly postaveny také protihlukové stěny v celkové délce cca 3,4 km. Do absolutního dokončení zbývá dodělat demontáže přechodných a provizorních zařízení, dokončit na celém úseku provozní zkoušky, jako např. rychlou pantografovou zkoušku a v rámci celostátní kampaně dobrousit kolejnice. To dobroušení provede speciální stroj, který bude dopraven do České republiky v průběhu měsíců leden a únor.
Základní údaje: Název: Modernizace trati Praha Libeň – Praha Běchovice Lokalita: Praha Délka: cca 9 km Investor: Správa železniční dopravní cesty Zhotovitel: Skanska DS a Eurovia Cena: 2,5 miliardy Kč (bez DPH) Předpokládaný termín uvedení do plného provozu: 10/2010