Skanska v České Republice
c

Trať mezi Libní a Běchovicemi už slouží cestujícím, stavební práce na trati Liběň-Běchovice byly ukončeny

Tisková zpráva 14.12.2009 0:00 CET
Praha Rychlíky a expresní vlaky jezdí od minulého týdne po nove zmodernizovaném úseku trati mezi stanicemi Praha Liben a Praha Bechovice. Poslední nepretržitá výluka byla na této trati ukoncena k 10. prosinci 2009. Sdružení zhotovitelu, jehož lídrem je Skanska DS, predala stavbu v termínu a vlaky tak mohou od víkendu jezdit podle nového jízdního rádu místy, které byly ješte pred pár dny staveništem. Investorem stavby Správa železnicní dopravní cesty, finance poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.
Trat mezi Libní a Bechovicemi

„Zprovoznění trati mezi stanicemi Praha Libeň a Praha Běchovice dojde k výraznému zlepšení kvality dopravy cestujících touto oblastí. Žádné rychlíky ani expresní vlaky již nemusejí úsek objíždět,“ uvedl Vladimír Zajíc, projektový manažer Skanska DS a.s.

Stavba je cca 9 kilometrů dlouhá a zahrnuje ztrojkolejnění stávající dvoukolejné trati mezi stanicemi Praha Libeň a Praha Běchovice. Na všech zastávkách a stanicích jsou nová nástupiště a přístupové chodníky. Zrekonstruovaný úsek zahrnuje úplnou obnovu železničního spodku a svršku, všech umělých staveb – mostů, propustků a zdí, nová nástupiště, trakční vedení a zcela nové zabezpečovací zařízení odpovídající současnému trendu a řešení na tratích v Evropě. Nově byly postaveny také protihlukové stěny v celkové délce cca 3,4 km. Do absolutního dokončení zbývá dodělat demontáže přechodných a provizorních zařízení, dokončit na celém úseku provozní zkoušky, jako např. rychlou pantografovou zkoušku a v rámci celostátní kampaně dobrousit kolejnice. To dobroušení provede speciální stroj, který bude dopraven do České republiky v průběhu měsíců leden a únor.

Základní údaje: Název: Modernizace trati Praha Libeň – Praha Běchovice Lokalita: Praha Délka: cca 9 km Investor: Správa železniční dopravní cesty Zhotovitel: Skanska DS a Eurovia Cena: 2,5 miliardy Kč (bez DPH) Předpokládaný termín uvedení do plného provozu: 10/2010