
Na rozsáhlém staveništi nyní pracuje více než 400 odborníků a desítky strojů. Stavebníci chtějí co nejlépe využít stavební sezónu.
"V tunelu Višňové pokračujeme v sanaci primárního ostění a začínáme betonovat patky na bocích tunelových trub. Práce probíhají také na všech mostech, včetně těch, které předchozí dodavatel vůbec nezačal stavět. Termín dokončení je velmi náročný, ale díky dobré spolupráci s investorem se nám daří řešit nečekané problémy, takže věřím, že dílo předáme v dohodnutém termínu a kvalitě," říká Ivan Dimitrov, člen představenstva společnosti Skanska SK.
"Dosavadní průběh stavby mě přesvědčuje, že termín dokončení je reálný. Stále objevujeme nové výzvy a problémy, ale zatím to nebylo nic, co bychom nedokázali se zhotovitelem vyřešit," dodává Juraj Tlapa, generální ředitel Národní dálniční společnosti.
Stavba zahrnuje 13,5 km dlouhý úsek dálnice, včetně osmi mostů (dva nejdelší z nich měří 947 a 585 metrů) a 7,5 km dlouhého tunelu Višňové. Na západě se napojí na nedávno dokončený úsek Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, na východě se napojí na obchvat Vrútok a Martina. Po jejím dokončení vznikne kompletní obchvat Žiliny, který sníží intenzitu dopravy ve městě a zároveň ušetří více než 20 minut cesty do Tater. Kromě přímější trasy se řidiči vyhnou i častým dopravním komplikacím na stávající silnici I/18 pod hradem Strečno.