
Nepřetržitá pokládka probíhá mezi kilometry 92,750 až 95,180 ve směru na Brno od úterý 9. 6. do čtvrtka 11. 6. „Pro dodržení časového harmonogramu jsme nasadili pracovníky a techniku na směnný provoz, a pokud nám počasí bude přát, budeme pracovat nepřetržitě. Předpokládáme, že za tři dny a dvě noci v našich dvou mobilních betonárnách nedaleko dálnice vyrobíme a finišery pak položíme 7.500 kubíků betonové směsi,“ uvedl projektový manažer Skanska Michal Vozdecký.
Nepřetržitá pokládka CBK s sebou přinese zvýšení efektivity práce v daném úseku. „Není snadné zajistit auta a stroje a jejich obsluhu na noční práce, ovšem díky dlouhodobému plánování postupů a prací se nám podařilo zajistit dostatečné množství kapacit, aniž by to znamenalo oslabení standardních denních směn,“ dodal Vozdecký.
Mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem pracují dělníci a strojníci společnosti Skanska kromě pokládky betonové vozovky také na rozšíření zemního tělesa, v některých úsecích dokončují drenáž a štěrkové vrstvy, kompletuje se také zhruba kilometrová protihluková stěna a pokračuje recyklace podkladních vrstev za studena.
„Pracujeme podle harmonogramu tak, aby už v průběhu července mohl být zprovozněn jeden jízdní pás v délce 7 kilometrů od Humpolce ve směru na Brno,“ upřesnil Michal Vozdecký. V druhé části úseku, která prozatím zůstává uzavřena, se po kompletním zbourání dvou původních mostů intenzivně pracuje na zakládání mostů nových.
Povrchy na D1 v úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem budou kompletně obnoveny letos v listopadu. Úplné ukončení stavebních prací souvisejících s modernizací úseku se plánuje na druhou polovinu příštího roku.
Název projektu: D1 modernizace – úsek 12, EXIT 90 Humpolec – EXIT 104 Větrný Jeníkov (2020)
Zhotovitel: Skanska a.s.
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Termín výstavby: 3/2020 – 9/2021
Stavební náklady: 1,398 mld. Kč bez DPH