Počátkem dubna Skanska zahajuje plánovanou rekonstrukci osmikilometrového úseku dálnice D11. Stavební práce začnou rozšířením levého jízdního pásu dálnice ve směru na Prahu tak, aby bylo možné v tomto jízdním pásu uspořádat provoz v režimu 2+2 a uzavřít kompletní pravý jízdní pás pro letošní rekonstrukci. Uspořádání provozu ve dvou jízdních pruzích pro oba směry bude platit po celou dobu rekonstrukce.
![Rekonstrukce D11 Rekonstrukce D11](/496014/globalassets/externalcontent2/news/skanska-zacina-s-rekonstrukci-8-kilometru-dalnice-d11/637281a6-e7c2-4344-9dc4-2a99f023709f.1.jpg?height=400&width=825&mode=crop&scale=both)
Rekonstrukce osmikilometrového úseku dálnice D11 zahrnuje, kromě samotné kompletní výměny konstrukčních vrstev komunikace, také napojení jednotlivých větví křižovatky na pražský okruh, rekonstrukci čtyř mostních objektů a opravu pravé zárubní zdi a kanalizace. Skanska zároveň v rámci modernizace vybuduje nová odpočívadla na třetím kilometru dálnice. I na tomto projektu Skanska využije technologie BIM.
„Jsme si vědomi náročnosti jednotlivých prací dané rekonstrukce, které budou probíhat za plného provozu dálnice v obou jízdních pruzích. Kromě přesného časového harmonogramu a jasné logistiky navazujících stavebních činností je u daného projektu velmi důležité sestavení a dodržení plánu bezpečnosti práce a všech zvýšených bezpečnostních opatření,“ doplnil Milan Pavlík, oblastní manažer závodu Inženýrské stavitelství Čechy.
Název projektu:
D 11 km 0,0-8,0 výměna vozovkových vrstev, včetně modernizace souvisejících zařízení dálnice a křižovatkových větví D0
Zhotovitel:
Skanska a.s., divize Čechy, závod Inženýrské stavitelství Čechy
Investor:
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Termín výstavby:
04 – 10/2018 – pravý jízdní pás směr Hradec Králové
04 – 09/2019 – levý jízdní pás směr Praha
Stavební náklady:
787 mil. Kč