Most je součástí úseku dálnice D47, stavba D4709.1/2 mezi Ostravou a Bohumínem. Jedná se o technicky nejnáročnější mostní stavbu této dálnice, překonávající řeku Odru a Antošovické jezero. Při navrhování mostu bylo nutné vzít v potaz, že tento úsek dálnice prochází záplavovým územím řeky Odry, které má velmi specifickou povahu. Důležité také bylo přihlédnout na profil plánovaného plavebního kanálu a na samotné vedení trasy dálnice. Z těchto důvodů byla navržena konstrukce s minimální stavební výškou. Důležitá byla také estetická stránka projektu, protože vzdálenější okolí mostu je využíváno jako rekreační oblast.
Stavba je tvořena dvěma samostatnými souběžnými mosty, které jsou v zavěšené části spojeny spřahující mezideskou a prefabrikovanými vzpěrami. Most má 14 polí, přičemž délka mostu mezi osami dilatačních závěrů je 593 m, pole nad Odrou má rozpětí 105 m. Nosná konstrukce mostu má konstrukční výšku 2,2 m a je tvořena dvoukomorovým nosníkem s konstantním průřezem.
Pylon je vysoký 48,6 m a je osazen 2x14 závěsy s 55 a 91 lany. Nosná konstrukce mostu byla zhotovena na výsuvných skružích s horním nosným systémem. Most je založen na vrtaných pilotách průměru 1,2 m, pylon na 53 kusech vrtaných pilot.
Technické údaje: | |
Celková délka mostu: | 605,6 m |
Délka nosné konstrukce: | 592,7 m |
Plocha nosné konstrukce: | 17 647,5 m2 |
Počet polí mostu: | 14 |
Rozpětí polí LM: | 21,5 + 33 + 2 x 36 + 105 + 56,5 + 39,4 + 6 x 39 + 27,5 m |
Rozpětí polí PM: | 24,5 + 2 x 33 + 36 + 105 + 56,5 + 39,4 + 6 x 39 + 27,5 m |
Šířka estakádní části: | 2 x 14,6 m |
Šířka zavěšené části: | 30,6 m |
Konstrukční výška: | 2,2 m |
Výška pylonu: | 48,6 m |
Počet závěsů: | 2 x 14 ks |
Počet lan na jeden závěs: | 55 – 91 ks |
Při stavbě mostu bylo celkem spotřebováno 20 000 m3 betonů, 3 500 tun armovací výztuže a 2 176 lan závěsů o celkové délce 136 km.