Stavba Průjezd železničním uzlem Ústí nad Labem spočívala v modernizaci traťového úseku v km 514,559 až 520,613 a ukončila modernizaci I. tranzitního železničního koridoru Děčín – Praha –Česká Třebová – Brno – Břeclav, na severním rameni Praha – Děčín. Účelem této stavby, bylo zvýšení rychlostí, zkrácení jízdní doby vlakových spojů. Současně s tím i zvýšení bezpečnosti železničního provozu výstavbou nového zabezpečovacího zařízení i přípravu pro dálkové řízení provozu. Výstavbou těchto nových zařízení došlo i k významné úspoře pracovních sil a tím i nákladů na provoz.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Celková délka úseku: 6054 m
Zřízení koleje UIC 60: 11 063 m
Zřízení koleje S 49 (užitá): 7083 m
Zřízení výhybek UIC 60: 38 ks
Zřízení výhybek S 49: 29 ks
Rekonstrukce mostů: 16 ks (z toho nových: 10 ks)
Podchodů: 3 ks
Rekonstrukce propustků: 4 ks
Rekonstrukce zdí: 2392 m (z toho nových: 1434 m)
Protihlukové stěny: 1680 m